Internetový marketing je marketing v online prostredí, predovšetkým na sociálnych sieťach, webových stránkach, blogoch a pod.
Výhodou marketingu na sociálnych sieťach je, že dôvera v informáciu o produkte alebo službe, ktorá je zdieľaná alebo recenzovaná, je omnoho vyššia ako dôvera v informáciu, ktorú nájdete na webovej stránke alebo sa k vám dostane cez iný typ reklamy (napr. banner). Firmy, médiá, verejné orgány používajú sociálne siete k monitorovaniu názorov a nálad zákazníkov alebo k získavaniu informácii o potrebách zákazníka. Faktom dneška je, že hodnotiaci dotazník vám vyplní čoraz menej ľudí, avšak hodnotenie v podobe komentu sa stáva stále populárnejším.
V minulosti bol pojem sociálna sieť využívaný hlavne v sociológii. Označoval sieť vzťahov, ktoré si človek buduje v každodennom živote. Predstavoval okruh priateľov, na ktorých sa obraciame s prosbou o pomoc, prípadne keď sa chceme len tak porozprávať. Sociálne siete na internete vznikli najmä z dôvodu, aby umožnili užívateľom byť v kontakte s rodinou, priateľmi, známymi, ale taktiež aby umožnili budovať nové vzťahy.
Pre marketérov, majiteľov značiek či firiem sú sociálne siete miesto, kde môžu publikovať obsah a tiež získať názor užívateľov. Na sociálnej sieti môžu relatívne jednoducho zistiť ako ľudia na konkrétny produkt alebo službu reagujú, čo sa im páči a čo naopak kritizujú. Na základe týchto informácii potom prispôsobujú obsah marketingových kampaní.Vďaka tomu je marketingová komunikácia rýchlejšia a efektívnejšia než v minulosti.
Veľké sociálne siete sú dôležitým zdrojom príspevkov vyjadrujúcich spokojnosť s určitým produktom alebo úrovňou poskytnutej služby. Reakcie zákazníkov sa môžu kategorizovať podľa typu (od veľmi pozitívneho až po negatívne), podľa kanálu a tiež je možnosť si zobraziť konkrétne príspevky či profily užívateľov, rozdeliť príspevky do konkrétnych skupín alebo vytvoriť cieľové skupiny podľa určitých kritérií pre potreby retargetingu alebo remarketingu.
Konkrétny vzhľad interface a procesov, ktoré môžu byť realizované v rámci analýzy je predstavený v nasledujúcom videu.