Pracovné stretnutia sa z kancelárii a zasadačiek presunuli domov. Niektorými je to vnímané ako výhoda, pre iných je to strašiak. Internet nám ponúka rôzne online komunikačne nástroje, ktoré prenášajú nielen obraz a zvuk, ale poskytujú možnosť zdieľať pracovnú plochu obrazovky počítača, či spoločne pracovať na dokumentoch. Každá firma má zaužívané iné komunikačné nástroje ako preferenciu. My sme dali dokopy prehľad aplikácií, ktoré využívame v SCR na interné a externé cally a prácu. Pevne veríme, že vám to pomôže zorientovať sa a vybrať si appku, ktorá najviac vyhovuje vašim potrebám.
MS Teams
+ Neobmedzené množstvo ľudí na calle (v závislosti od predplatného účtu)
+ Obmedzenia je možné individuálne nastaviť
+ Množstvo funkcií ako zefektívniť prácu v kolektívne aj individuálne, napríklad:
+ Možnosť inštalovať externé aplikácie (napr. Miro, atď).
+ Efektívny nástroj na vzdelávanie
+ Rôzne možnosti financovania (pre neziskové organizácie dokonca formou daru)
+ Množstvo užívateľských funkcionalít (zmeny pozadia, preddefinované, vlastné)
+ Možnosť nahrávať rozhovor
+ Možnosť definovať práva k ovládaniu a nastaveniu ostatným pripojeným osobám
+ Dizajn aplikácie
— Pre business vyššia obstarávacia cena https://www.microsoft.com/sk-sk/microsoft-teams/compare-microsoft-teams-options
— Iba Teams sa dá s určitými obmedzeniami aktivovať na používateľa aj zadarmo
— Vyžaduje výkonnejšie pripojenie a stabilita pripojenia na internet je nevyhnutná
— Technicky dokonalé a plnohodnotné ovládanie aplikácie vyžaduje dlhší čas kým sa s ňou užívateľ zžije
Skype for Business
+ Často súčasťou MS Office 365 (aj Teams)
+ Dlhodobo overená aplikácia (jedna z prvých cez, ktoré sa dalo telefonovať)
+ Možnosť mať kontakty v zozname
+ Dizajn aplikácie
— V súčasnosti menej využívaná aplikácia na meetingy
— Zložitejšie nastavenie
— Využívaná väčšinou v zámorí (stále populárna)
— Nie je tak populárny
ZOOM
+ Appka zameraná prioritne na telekonferenčné hovory
+ Možnosť efektívne rozmiestňovať ľudí do pracovných skupín a limitovať ich časom (vzdelávanie/workshopy)
+ Možnosť nahrávania hovoru
+ Prideľovanie práv na ovládanie funkcionalít počas hovoru
+ Prehľadná evidencia plánovaných/pravidelných alebo uskutočnených online stretnutí
+ Efektívne „zábavné“ funkcionality pre užívateľa (nastavenia vlastného pozadia alebo výber z pred definovaných)
+ Dizajn aplikácie
— Aplikácia určená iba na telekonferenčné hovory a nie je možné pripojiť aplikácie externých vývojárov, ktoré by mohli užívatelia využívať na prácu
— Free verzia obmedzuje z časového hľadiska dĺžku telefonátu
— Často náročné na kvalitu a rýchlosť internetového pripojenia
Whereby
+ Jednoduché user-friendly prostredie
+ Nie je potrebné inštalovať aplikáciu, jednoducho zapneš a ideš 🙂
+ One2one cally sú časovo neobmedzené
+ Zvýšený počet osôb v jednej miestnosti na 50 (ale limitované časom)
+ Stabilný link na miestnosť (nemení sa ako napr. pri meet)
+ Menej náročný na silu internetového pripojenia
— Limitovaný počet osôb (podľa predplateného účtu, free verzia povolí max. 4 účastníkov)
— Limitovaný počet osôb na miestnosť (podľa predplateného účtu)
— Limitovaný počet miestností (podľa predplateného účtu)
— Limitovaný čas 45 minút ak je na calle viac užívateľov (podľa predplateného účtu)
— V prípade vytvorených viacerých miestností nevidíte, ktorá miestnosť je obsadená a tak sa vám ľahko stane, že sa pripojíte k inému meetingu
— Každá ďalšia funkcionalita je platená
— Pomer cena/výkon v porovnaní s konkurenciou nie je až taká priaznivá
— Dizajn aplikácie
Google Meet
+ Relatívne nízka náročnosť na silu internetového pripojenia
+ Neobmedzený počet osôb na calle
+ Neobmedzený čas trvania callu
+ Jednoduché a intuitívne ovládanie pre užívateľa
+ Dizajn
— Poskytuje iba základné funkcionality pre moderátora callu
— Vytváranie vždy novej miestnosti čo spôsobuje horšiu evidenciu plánovaných callov (ľahko sa človek potom v množstve plánovaných callov stratí a je dôležitá príprava)
— Neposkytuje evidenciu vytvorených alebo naplánovaných callov
TOP Rebríček aplikácií podľa nás
Zhrnutie
Na telefonovanie bohate a ideálne postačí aj Google Meet, je možné doň zapojiť viacej účastníkov a časovo nie je limitovaný. Ak nepotrebuje užívateľ evidovať štatistiky stretnutí, potom je to ideálny nástroj na online cally.
MS Teams je komplexnejšia (aj komplikovanejšia) aplikácia, nakoľko poskytuje užívateľovi takmer neobmedzené množstvo funkcionalít a aplikácií, ktoré môžu riadiť celý projektový manažment, vzdelávanie klientov, kontrolu a štatistiku taskov, tvorbu diagramaov a logických štruktúr, atď. Je možné priamo napojiť na Office 365 a cloud a všetko tak máte pod jednou strechou. K MS Teams a celému MS je vytvorená aj vzdelávacia akadémia plná workshopov a online prednášok ako pracovať s MS Teams.
Aktuálna situácia nám ukázala, že rovnako efektívne je možné pracovať z domu ako z kancelárie vo firme. V niektorých prípadoch je práca efektívnejšia, lebo človek nestráca čas cestovaním, nezanedbateľný je s tým spojený pozitívny vplyv na životné prostredie. Človeku ale chýbajú sociálne kontakty, čo veríme sa čoskoro zmení a opäť sa vrátime do kolektívu :). Možno sa práca z domu nestane výhodou, ale v kombinácií s prácou v kancelárii bežnou súčasťou našich pracovných životov.