Blog

Aj váš marketing sa dá automatizovať, časť 1

AI Marketing
21.7.2020
Asi ste už počuli o automatizácii procesov v priemysle alebo vo výrobe. Je to jedna z najhorúcejších tém pre firmy, ktoré sa rozhodli opustiť tradičný model fungovania a začali s digitálnou transformáciou. Ale počuli ste o tom, že automatizovať môžete aj váš marketing?

Automatizácia marketingových aktivít neznamená, že budete môcť zajtra rozpustiť vaše marketingové oddelenie a nechať všetko na IT. Softvér (zatiaľ) nedokáže vymýšľať kreatívny obsah, navrhovať komplexnú marketingovú stratégiu a nepôjde vás ani zastupovať na stretnutie s klientom.

Môže však dramaticky zmeniť výkon, náklady a efektivitu vašej firmy a hlavne vám pomôže zlepšiť prehľad o vašich zákazníkoch.

V blogoch sa dozviete:

  • Čo je to automatizácia marketingových procesov
  • Aké sú jej najväčšie benefity
  • Ako zmení váš pohľad na zákazníkov a ich správanie
  • Aký typ dát a infraštruktúry budete potrebovať
  • Ako správne zložiť projektový tím
  • A na záver aj niečo o rizikách, na ktoré si treba dať pozor

Ako to funguje

Automatizácia v marketingu pre váš biznis predstavuje skvelú príležitosť na lepšie, presnejšie a efektívnejšie oslovenie vašich zákazníkov a oslobodí vás od úmorných činností, ktoré vaši marketéri robia manuálne.

Marketingová automatizácia je sofistikovaným mixom marketingu a IT. Na vstupe je personalizovaná komunikácia, na mieru prispôsobená každému zákazníkovi. Na pozadí bežia komunikačné procesy podporené softvérom, ktorý zabezpečuje, aby sa správna komunikácia dostala k správnemu zákazníkovi. 

Vďaka automatizácii procesov získate 360-stupňové profilovanie vašich zákazníkov. To znamená, že ich budete dokonale poznať na základe agregácie štruktúrovaných a neštruktúrovaných dát, ktoré o nich získate (viac o type dát sa dozviete TU ). Budete mať presnejší obraz o tom, čo si o vás zákazníci myslia a prečo to tak je.

Otvoria sa vám nové možnosti segmentácie zákazníckeho portfólia, založené na prediktívnych informáciách o zákazníkoch a ich správaní v reálnom čase.

Zákazníkov budete môcť rozdeliť podľa hodnôt, na ktoré dávajú dôraz oni sami. Následne viete toto poznanie využiť pri prepojení potreby zákazníka s produktom a dokážete vašu komunikáciu cieliť tak, aby na tieto hodnoty reagovala. 

Úplná zmena pohľadu na vašich zákazníkov

Automatizovaný marketing vám umožní sledovať, čo vaši zákazníci robia, keď prídu do vášho e-shopu. V reálnom čase, s okamžitou odozvou a možnosťou pohotovo reagovať na zmeny. 

Budete mať dokonalý prehľad aj o tom, ako sa vyvíjajú trendy na trhu, softvér vám dokonca dokáže odporučiť vhodné kroky, ktoré by ste mali podniknúť. Ukáže vám, akú stratégiu by ste mali zvoliť pre všetky komunikačné kanály a zároveň vám umožní merať úspešnosť vašich marketingových kampaní naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.  

Ešte predtým, než sa do projektu pustíte 

V sérii blogov o umelej inteligencii v maloobchode sme písali o kľúčovej úlohe dát pri implementácii projektov založených na AI.

Rátajte s tým, že to isté platí aj v tomto prípade. Ak sa chcete pustiť do automatizácie marketingových procesov, nevyhnutným predpokladom úspechu sú v prvom rade dáta.

Budete potrebovať nielen detailný popis vašich produktov alebo služieb, ale aj kvalitnú databázu s podrobnými informáciami o vašich zákazníkoch. Softvéry dnes majú zabudované šikovné šablóny a veľmi rýchlo vám povedia, aké vstupné údaje budete potrebovať. 

Odporúčame vám mať poruke tieto datasety:

  • Transakčná história zákazníkov
  • Dáta o správaní na sociálnych sieťach
  • Dáta o aplikovaných marketingových kampaniach
  • Dáta o zákazníckych emóciách a pocitoch
  • Dáta týkajúce sa marketingových plánov a rozdelenia zdrojov
  • Geografická mapa
  • Korešpondenčná história

Myslite na to, aké aplikácie vo firme používate

Nezabúdajte ani na aplikácie. Patria sem zdrojové aplikácie pre informácie o zákazníckom správaní  (ERP, CRM a ďalšie), aplikácie pre meranie zákazníckeho myslenia (napríklad Facebook, Instagram, Twitter), aplikácie pre správu zákazníckych povolení a súhlasov, integračné platformy (napríklad SAP Cloud Platform), cieľové CRM aplikácie pre transfer obchodných typov, či e-mail a SMS brány.

Image

Zdroj: https://www.sap-cloud-platform.co.uk/

Výber najvhodnejšieho riešenia bude závisieť od konkrétneho projektu: potrebujete integrovať automatizáciu do existujúceho firemnej aplikácie, alebo chcete niektorú z aplikácií úplne nahradiť? V niektorých prípadoch totiž môže byť nahradenie existujúcej aplikácie oveľa jednoduchšie ako samotná integrácia. Skúsený analytik vám vysvetlí, ktorá cesta je pre vás vhodnejšia.

V druhej časti blogu si povieme viac o infraštruktúre, ktorú by ste mali mať zabezpečenú, zložení tímu, prínosoch automatizácie, ale aj o rizikách, ktoré na vás číhajú. 

Ak sa vám blog páčil, zdieľajte ho ďalej 😊.

Pavol Kubán
CEO

Máte záujem o nášho
IT experta alebo team?

Základné informácie
Zadajte popis projektu*
Predpokladaná doba prác
od
do
Spôsob práce
Požadované jazyky a úroveň *

Požadovaní experti*

Formulár vyplnil:
Odoslať formulár
Odoslaním formulára dávate súhlas so spracovaním osobných údajov
Vaša správa bola odoslaná.
Vaša správa nebola odoslaná. Skúste to pozdejšie ešte raz.

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Kontaktujte nás radi sa s Vami stretneme

Odoslať formulár
Odoslaním formulára dávate súhlas so spracovaním osobných údajov
Vaša správa bola odoslaná.
Vaša správa nebola odoslaná. Skúste to pozdejšie ešte raz.